Pazartesi, Haziran 11, 2007

İkbal Sucuk Evi


Arayı soğutmadan yeni bir yazıyla karşınıza çıkalım dedik. Bu defa Çankaya Yıldız dolaylarında yeni açılan bir mekanla tanıştıracağız sizi. Efendim lokantamızın adı "İkbal Bistro", evet o "Bistro" lafı başta benim de biraz canımı sıkmıştı, bunun üzerine içeri girdiğimizde bizi karşılayan şarap şişelerini de görünce "amanın yeni bir faciayla mı karşı karşıyayız" diye içimden geçirmedim desem yalan olur. Ama artık olan olmuştu - ya herro ya merro dedik ve mekanın bahçesine geçtik. İkbal'in gerek içeri kısmı gerek bahçe kısmı gayet ferah ve temiz, o açıdan rahat olun.


İkbal denince akla tabii ki sucuk gelir biz de bi sucuklu pide yeriz fiyatına göre değerlendiririz modundaydık ama önümüze menü gelince "lan bi sucuktan da bu kadar yemek yapılıyor muymuş" diye içimizden geçirdik. Tabii İkbal'de sadece sucuk yok, et yemekleri de var ama madem İkbal'e geldin sucuk yiyeceksin kardeşim.

Bu yüzden kendimize "Sucuklu Abagannuş" ve "Yoğurtlu Sucuk Kebap" söyledik (maalesef stajyer gurmemiz kendisine kırmızı etli beyti söyledi, bunu da onun toyluğuna veriyoruz ne yapalım). "Yoğurtlu Sucuk Kebap" bildiğiniz iskenderin yoğurtlusu, "Sucuklu Abagannuş" ise biraz daha karışık, menüdeki açıklaması aynen şöyle: "Közde pişmiş patlıcan, domates, soğan, mantar. Tereyağı ile sotelenip, ikbal kaymak ile tatlandırılıp (hade leyn :) ), üzerine nefis ızgarada pişmiş, ikbal sucukları doğranıp servis edilir (ızgarada pişmiş nefis sucuk denseydi daha doğru olurdu ama biz lezzet testi için buradayız konuyu dağıtmayalım :P )."

Neyse siparişleri verdikten sonra bu tip lokantaların fiks ikramlarından olan recycled lebeni, ezme :) ve bol susamlı lavaş geldi. İkbalin ezmeye yeni bir yorum kattığını söyleyebilirim, ben pek ezme yemem ama bunu baya bi kapıştık bizimkilerle. Lebeni ve ezmeyi aşağıda görebilirsiniz.

Recycled mezeler :P

Gelen ikramları kapışıp bitirdiğimizi gören garson abiler bizi daha fazla bekletmeden ana yemekleri getirdiler. Yemekler bakır tabaklar içinde sunuluyordu. Yemekler gelir gelmez çektiğimiz fotoğraflarda Abagannuş ve Yoğurtlu Sucuk yemeklerini şöyle görüntüledik.

Yoğurtlu sucuk kebap

Sucuklu Abagannuş

Görüntüleme faslından sonra yemekleri yeme faslına gelmiştik. İlk lokmayı ağzımıza attık; ama maalesef beynimizde beklediğimiz yıldırım çakmamıştı. Aslında Jeremy Clarkson'un da dediği gibi "yediğimiz sadece sucuktu :)". Şaka bir yana sucuğun tadı gerçekten de yanında yenen her şeyin tadını gölgeliyordu. Yani ha mangalda sucuk yemişsin, ha Sucuklu Abagannuş bence hiç bir fark yok. Hele hele Abagannuş'ta ikbal kaymağının tadını almanıza imkan yok - ha alan olursa elini öpmeyi de biliriz :).

Neyse yemekleri bitirdik garson abi tatlı isteyip istemediğimizi sordu, ya biliyorum Afyon'un kaymaklı ekmek kadayıfı ama o sıcak günde de gitmezdi ki, o yüzden çay ikramlarını kabul edip hesabımızı istedik.

Yine orijinal bir hesap kutusunun içinde gelen hesabı incelediğimizde 4 kişilik bir yemeğin bize maliyetini gelmeyen ayranın fiyatını çıkardığımızda 39 ytl olduğunu gördük. İçimiz bir nebze olsun rahatlamıştı. İkbal, elit görüntüsünün ardında ucuz yemekler sunan bir lokanta olduğunu kanıtladı. Peki o "Bistro" niye? :)

İkbal'in tam adresi: "4. Cadde 82. Sokak 8/A Yıldızevler - Çankaya Tel: 0 312 440 8 440 (vay palindrom numara da bulmuşlar)".

12 yorum:

Adsız dedi ki...

değişik yemek var gibi göründü en kısa zamanda gideceğim.sayın gurme bu katkılarınızdan dolayı size çok teşekkür ederim. e.a.

Adsız dedi ki...

sayın gurme sitenizin müptelası olduk hergün sitenizde dolaşıyorum ama yeni bir yer yeni bir tat yeni bir görüntü için. merakla bekliyoruz efm. e.a.

Adsız dedi ki...

Hocam,

Gurme dedigin gezer dolasir. Burnunun dibindeki yerlere gidiyorsun. Olmamis.

Adsız dedi ki...

Gurmeyim diyorsun daha ikbal'e hic gitmemissin. ustteki arkadasin da dedigi gibi ancak burnunun dibindeki yerlere gidiyorsun,yakisik almiyor. Ayrica o numara palindrom degil.

Adsız dedi ki...

bazıları gurmeliği kolay zannediyor.gurme dediğin yediğini 15 günde anca hazmeder yoksa simit için bile yazı istenir. sayın gurmem kötü eleştiriler sizin moralinizi bozmasın. sizi seviyoruz. e.a.

Adsız dedi ki...

gurmecim, adı abaganuş olan bir ürünü yemediğim için bana toy demek, konsepti türkiyeye getiren bana "stajyer" muammelesi yapmak, sırf sizin için modem açıp kapayan bu çileli garibe haksızlık olmuş. bilgilerinize :)

Mesut dedi ki...

Halkın gurmesinini cebinde akrep mi var. Neden 2 haftadır bir yere gidilmedi. Burnuma kötü kokular geliyor.

Unknown dedi ki...

ikbal beyti yapmışlar anam anam anam o ne lezzetti herkese diyom sucukla yoğurtu ilk kez yakıştırdım
helaaaaal

Adsız dedi ki...

sucugumafyondan.com öneririm

Adsız dedi ki...

anam tamam da bu halkın gurmesi nereye gidecekti ki tabi ki ikbale gider, abim sen de fiyatlar için içimiz rahatladı filan yazma o ne öyle ya git kendine sponsor bul ya da böyle imajını yerle bir edecek şeyler yazma
vedat milor un içimiz rahatladı filan dediğini duydun mu sen hiç?
bu gidişle ancak mahalle helva ve sucugunun gurmesi olursun hahah ay güldürdün beni allah da seni güldürsün
neyworklarda nello's restaurant larda yemekler yiyesin inşallah
ne komik adamsın sen yahu

Adsız dedi ki...

ay pardon uykusuzum, neywork yazmısım, newyork nello's canım ahahah
millet sesime kalkıcak şu an gözlerimden yaşlar akıyor

Adsız dedi ki...

ay bana kriz geldi gidemiyorum, california dki bir arkadaşa usadaki bir türk sitesinden ürün gönderticektim ikbal sucugu da orda gördüm, kadıncagıza pis bişey yollatmayım derken yorumlardan sitenizi buldum,fakat yazılarınız beni inanılmaz güldürdü
of allahım uyumak istiyorum ya
daha fazla gülmek istemiyorum fakat krize girdim
adım Senem